Intervju 4: Ellie

Hej, mitt namn är Ellie Uggla och jag är 16 år gammal och min berättelse heter Orden. Orden handlar om en kille som heter Kero och han har mystiska krafter. Det hela börjar med att han är på väg in till staden, men när han springer över det öppna fältet på väg mot den stora muren blir han upptäckt och han hamnar i en fängelsecell. Eftersom han har de här krafterna lyckas han ta sig ut men det blir inte mycket bättre för han hamnar bara i mer och mer trubbel. Men, efter ett tag träffar han Inda och allt ser faktiskt lite ljusare ut, tills mörkret hittar dem igen….

Den största anledningen till mitt skrivarintresse är mitt intresse för böcker. Jag har alltid gillat att läsa och en dag så tänkte jag, varför inte prova att skriva något själv? Då får jag till och med bestämma slutet. Sen så var självklart skrivarkurserna på biblioteket en stor knuff i rätt riktning och jag hade aldrig kunnat ta mig så här långt utan all hjälp jag fått på vägen.

Min huvudperson Kero är väldigt olik mig, jag skulle säga att vi är motsatser. Han är oplanerad och spontan medan jag är planering i ett nötskal, men det har varit en upplevelse att skapa en karaktär som är så olik mig, det bästa med min huvudperson är att han är spontan och udda, hans personlighet är lite konstig och jag hoppas att han inte är allt för förutsägbar.

Så skriver jag på något nytt nu? Jo, jag håller på att brainstorma lite för del två av Orden eftersom jag bara skrev klart en del av min berättelse.

Om du vill börja skriva tveka inte, ta hjälp av någon eller börja skriva ner dina tankar kring vad du vill skriva om. Det är jätteroligt att se den färdiga produkten och man känner sig stolt, våga ta chansen. Det finns alltid mycket inspiration i Böcker, min favorit bok är Den äldste av Christopher Paolini. Många av mina idéer kring Orden började när jag läste den. Våga ta chansen och prova, du har inget att förlora!

Lämna en kommentar

Filed under Intervju, The Queen of hearts

Kommentera

